Trainingen

Herken jij jezelf in één van deze punten?

  • Ik vind het lastig om voor mezelf op te komen en stevig in mijn schoenen te staan (Assertiviteit).
  • Ik denk dat ik hoogsensitief ben. Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan (Hoogsensitief).
  • Ik wil leren om meer met mijn aandacht in het hier en nu te zijn, i.p.v. in mijn hoofd te zitten (Mindfulness).
  • Ik twijfel veel aan mijzelf en ben bang om fouten te maken (Faalangst).

Herken jij jezelf? Dan kunnen de trainingen absoluut iets voor jou betekenen.

Trainingen voor jongeren en volwassenen:
Er zijn verschillende trainingen beschikbaar, voor zowel jongeren als volwassenen. Elke training biedt een prettige en informele sfeer. Je wordt voorzien van informatie, tips en tools en voert verschillende opdrachten en oefeningen uit. Er is daarnaast veel ruimte voor persoonlijke aandacht en ervaringen.

Vorige deelnemers hebben aangegeven dat zij de informele sfeer, de locatie en het contact met gelijkgestemden erg prettig vonden.

Handige informatie:
Een training bestaat meestal uit 6 bijeenkomsten van 2 tot 2,5 uur. Er wordt gestart met een groep wanneer er voldoende aanmeldingen zijn. Meestal is dit na de zomervakantie en in januari, maar je kunt jezelf op elk moment aanmelden.

Bekijk hier de tarieven voor trainingen en workshops >>


Training voor hoog sensitieve personen (HSP’ers)

Hoogsensitieve mensen beleven alles intenser. Zij ervaren sneller en meer onrust, overdenken veel en zijn erg gevoelig voor sfeer. Ook kunnen zij zich nogal eens down, zorgelijk, overprikkeld, moe en soms zelfs uitgeput voelen. Het lichaam reageert heftiger, waardoor er gemakkelijk lichamelijke klachten kunnen optreden. Veel HSP’ers geven aan zich ook regelmatig onbegrepen te voelen.

Ontmoet gelijkgestemden! Leer beter omgaan met deze mooie, maar soms ook lastige eigenschap.

Aanmelden (maximaal 6 bijeenkomsten)


Assertiviteitstraining

Herken je het volgende…

  • Je vindt het moeilijk om aan te geven wat jouw wensen en behoeften zijn.
  • Je bent geneigd jezelf veel aan te passen.
  • Als je boos bent dan slik je het liever in of mopper je.
  • Nee zeggen en voor jezelf opkomen vind je lastig (vooral wanneer er een beroep op je gevoel wordt gedaan).
  • Of je uit jezelf juist tè direct.
  • Je hebt niet het gevoel de regie over je eigen leven te hebben, anderen bepalen vaak wat er gaat gebeuren.
  • Je schaamt je snel en je voelt je snel schuldig.

Laat jezelf niet langer beperken. Als jij jezelf in deze beschrijving herkent en steviger in je schoenen wilt staan, geef je dan op! 

Aanmelden (maximaal 6 bijeenkomsten)


Assertiviteits- en faalangsttraining voor jongeren

Deze training is bedoeld voor jongeren die in de puberteit zitten of aan het begin van hun volwassen leven staan. Je leert beter omgaan met zorgen, angsten, stress en onzekerheden.

Leer jezelf beter kennen en makkelijker te ontspannen. Sta steviger in je schoenen!

Aanmelden (maximaal 6 bijeenkomsten)


Training ‘kennismaking met mindfulness’

Mindfulness wordt tegenwoordig veel gebruikt als aanvulling op andere vormen van therapie, zoals cognitieve therapie. Mindfulness is geen methode die gericht is op het oplossen van problemen. Het kan je wel helpen om op een andere manier om te leren gaan met wat er in je dagelijks leven op je afkomt.

In de bijeenkomsten krijg je uitleg over wat mindfulness inhoudt, maar veel belangrijker: je gaat ervaren wat het is en wat het kan doen!

Aanmelden (maximaal 3 bijeenkomsten)